Wybierz kategorię wydarzeń
Wybierz kategorię instytucji
Strony informacyjne
Wyszukaj w katalogu
Dodaj firmę
Polecane firmy

Polscy menedżerowie lubią czytać

Polscy menedżerowie lubią czytać

Co lubią Polscy menedżerowie? Zostańmy w świecie książek, gdzie sprawa się wyjaśni. Otóż Polscy menedżerowie nie poświęcają zbyt wiele na czytanie, ale kiedy już chcą czytać - wybierają książki biznesowe.

Sprzedaż tychże pozycji na polskim rynku nie jest najwyższa, ale także nie można zaliczyć jej do najniższej na świecie. W naszym kraju nie brakuje specyficznych wydawnictw, które specjalizują się tylko i wyłącznie w wydawaniu książek technicznych, zawierających mnóstwo porad oraz konkretnych przykładów biznesowych. Tym właśnie karmią swoje umysły menedżerowie, którzy szukają natchnienia, podstaw teoretycznych lub innej pomocy zawartej w literaturze.

Jakie książki czytają menedżerowie?

Prócz oczywistych pozycji dotyczących biznesu, porad prawnych lub ogólnych zasad gospodarki, polski menedżer często sięga po książki z ekonomii oraz psychologii ludzkiej. Zrozumienie pewnych zachowań potencjalnych klientów pozwala na dotarcie do szerszego grona odbiorców oraz pozyskanie w ich oczach zaufania. Niewiele osób wie, że biznes to przede wszystkim psychologia i umiejętność rozmowy z innym człowiekiem. Poradniki z tego zakresu wśród biznesmenów sprzedają się jak świeże bułeczki.

Każdy menedżer wie, że jego sukces zależy od informacji, od umiejętności i przygotowania, zarówno teoretycznego, jak i praktycznego. Za teorię odpowiadają książki, rozmowy z innymi ludźmi oraz starania, których podejmuje się menedżer. Dzięki tym staraniom jest bliżej ludzi, rozumie ich potrzeby, pojmuje także podstawowe i zawansowane mechanizmy ekonomii i gospodarki, którą napędza. Czytanie takich książek to nie tylko namacalny sukces. To także samokształcenie się i przygotowywanie na pewne zmiany, które w biznesie są na porządku codziennym.

Menedżer czytający vs menedżer nieoczytany

Różnice widać na pierwszy rzut oka. Ludzie, którzy czytają, dysponują bogatszym zasobem słownictwa, są przygotowani do merytorycznej rozmowy, mają wiedzę, która jest potrzebna, aby osiągnąć sukces. Natomiast wszyscy, którzy liczą na szczęście lub na nieprzewidziany pozytywny rozwój wydarzeń zwykle przegrywają, nie potrafią dostosować się do podstaw ekonomii, nie znają podstawowych, fundamentalnych pojęć. Widać różnicę, która może przechylić szalę na korzyść menedżerów czytających. Zwykle przechyla, motywując do czytania i ciągłego samorozwoju.

Nie tylko dla menadżera: Książki empik - zobacz już teraz.